Mä muistin yks päivä, että kohta puolitoista vuotta sitten halusin aivan välttämättä tilata vohveliraudan ja tehdä vohveleita. Noh, tein mä sen yhen kerran!! *nolotus* Mä oon aivan unohtanu koko raudan kaapin perälle.
Tänään sitten innostuttiin Empun kanssa tekemään niitä meille iltapalaksi. Oli kyllä hyviä pitkästä aikaa. Ohjeesta (on siis "normikokosesta" puoliska) tuli 5 vohvelia  ja ne riitti hyvin meille kolmelle. Minttu raukka kun ei voi moisista herkuista nauttia. :(


Vohveleita

1,75dl jauhoja
½ tl leivinjauhetta
½tl vaniliinisokeria
1rkl sokeria
ripaus suolaa
2,5 dl maitoa
1 muna
50g sulatettua voita.

Hyviä oli! Päälle laitettiin kaapista löytynyttä boysenmarjahilloa. Luulin, että mulla oli kermaakin, mutta luuloni petti mut. Hyvin meni kyllä alas pelkän hillonkin kera! :)

996585.jpg