Multa on monesti kyselty, että miten saan senkuvan siihen kakun päälle. Tässä nyt yks versio ja se mitä mä käytän. Joskus kakkuhurahduksen alkutaipaleella luin tän jostain ja siitä asti oon käyttäny vaan tätä tekniikkaa.

Ensin piirrän kuvan suoraan ruudusta leivinpaperille varovasti puuvärillä (meidän tulostin on epäkunnossa, joten en voi tulostaa kuvaa). Kaulin massan johon kuva tulee valmiiksi (Helinä-keijun alla vaahtistaikina). Käännän leivinpaperin toisinpäin ja piirrän ääriviivat uudelleen elintarviketussilla (puuväri jää siis sinne nurjalle puolelle.) Käännän kuvan kakun päälle ja varovasti silittelen kuvan ääriviivoja. Leivinpaperi pois ja niin on ääriviivat kuvasta vaahtistaikinasta. Yleensä oon kuullu tehtävän vaakleat värit ensin, mutta mä oon aina eka vahvistanu ääriviivat pastavärillä ja antanu kuivaa. Sitten maalaan kuvan muilla väreillä.

Tässä nyt kuvaa siitä Helinä-keijusta ja sen alkuvaiheesta... kuva on nyt vielä mulla tuossa vaiheessa ja se päätyy kakun päälle vasta ensi viikolla! :)

 

 

Alaosa on nyt "siirtokuvaa" eli sitä elintarviketussia ja yläosa kuvasta pastavärillä ja pensselillä käsitelty. :D

 

Perjantaina sitten saatte juna-aiheista kakkukuvaa. :)